Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lidové tradice ve výtvarných činnostech v předškolní třídě mateřské školy
BALDOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce jsou lidové tradice ve výtvarných činnostech v předškolní třídě mateřské školy. Cílem práce bylo vytvoření souboru výtvarných činností pro posílení významu lidových tradic v životě mateřské školy. Teoretická část obsahuje kapitoly vztahující se k dítěti předškolního věku, lidovým tradicím a výtvarným činnostem v rámci RVP PV, dále kapitoly o historii, významu lidových tradic s možností jejich využití ve výtvarných činnostech v mateřské škole. Pozornost je věnována i výtvarným činnostem a výtvarným technikám vhodným v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou vypracovány náměty pro výtvarné činnosti související s lidovými zvyky a tradicemi a popis jejich realizace s předškolními dětmi s následným hodnocením. Odpovědi na výzkumné otázky jsou formulovány na základě zúčastněného pozorování a skupinového rozhovoru. Průběh činností byl zaznamenáván videonahrávkou.
Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky
Mlynářová, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tématem bakalářské práce je Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obdobím předškolního věku a jeho charakteristikou. Dále jsou definovány pojmy školní připravenost, školní zralost, zápis do prvního ročníku mateřské školy, odklad školní docházky a jeho důvody. Je popsána a analyzována pedagogická diagnostika, její metody a možnosti podpory dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkumné šetření, které mapuje možné způsoby pedagogické diagnostiky k ověření předpokladů dítěte před zahájením povinné školní docházky. Součástí práce jsou tři případové studie dětí s odkladem povinné školní docházky, ve kterých jsou zohledněna navrhovaná doporučení pedagogicko-psychologické poradny pro vytvoření plánů pedagogické podpory, které směřují k celkovému rozvoji dítěte.
Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy
Valtová, Věra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy AUTOR: Věra Valtová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na budování kultury mateřské školy v souvislosti s poskytováním vybraných nadstandardních aktivit v mateřských školách Ústeckého kraje. Úvodní část práce blíže specifikuje mateřskou školu jako prvopočátek institucionálního předškolního vzdělávání. Dále následuje seznámení s kulturou školy, kde je charakterizována i její kvalita, která se přímo promítá do kvality vzdělávání a výchovy. V další kapitole jsou charakterizovány nadstandardní aktivity mateřských škol, které přispívají k volbě rodičů při výběru školy pro své dítě. Pro představu o realizaci a průběhu uskutečňovaných vybraných nadstandardních aktivit je v poslední kapitole vyhodnocené dotazníkové šetření, na jehož základě se zjišťovalo, zda mají vybrané poskytované nadstandardní aktivity vliv na budování kultury mateřské školy.
Podpora školní připravenosti v posledním ročníku mateřské školy.
Mlynářová, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Tématem bakalářské práce je podpora školní připravenosti v posledním ročníku mateřské školy. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obdobím předškolního věku a jeho charakteristikou. Dále jsou definovány pojmy školní připravenost, školní zralost, zápis do prvního ročníku mateřské školy, odklad školní docházky a jeho důvody. Je popsána a analyzována pedagogická diagnostika, její metody a možnosti podpory dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Praktická část je realizována výzkumným šetřením možných způsobů pedagogické diagnostiky k ověření předpokladů dítěte před zahájením povinné školní docházky. Součástí práce jsou tři případové studie dětí s odkladem povinné školní docházky, ve kterých jsou zohledněna navrhovaná doporučení pedagogicko-psychologické poradny pro vytvoření plánů pedagogické podpory, které směřují k celkovému rozvoji dítěte.
Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky
Mlynářová, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tématem bakalářské práce je Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obdobím předškolního věku a jeho charakteristikou. Dále jsou definovány pojmy školní připravenost, školní zralost, zápis do prvního ročníku mateřské školy, odklad školní docházky a jeho důvody. Je popsána a analyzována pedagogická diagnostika, její metody a možnosti podpory dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkumné šetření, které mapuje možné způsoby pedagogické diagnostiky k ověření předpokladů dítěte před zahájením povinné školní docházky. Součástí práce jsou tři případové studie dětí s odkladem povinné školní docházky, ve kterých jsou zohledněna navrhovaná doporučení pedagogicko-psychologické poradny pro vytvoření plánů pedagogické podpory, které směřují k celkovému rozvoji dítěte.
Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy
Valtová, Věra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy AUTOR: Věra Valtová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na budování kultury mateřské školy v souvislosti s poskytováním vybraných nadstandardních aktivit v mateřských školách Ústeckého kraje. Úvodní část práce blíže specifikuje mateřskou školu jako prvopočátek institucionálního předškolního vzdělávání. Dále následuje seznámení s kulturou školy, kde je charakterizována i její kvalita, která se přímo promítá do kvality vzdělávání a výchovy. V další kapitole jsou charakterizovány nadstandardní aktivity mateřských škol, které přispívají k volbě rodičů při výběru školy pro své dítě. Pro představu o realizaci a průběhu uskutečňovaných vybraných nadstandardních aktivit je v poslední kapitole vyhodnocené dotazníkové šetření, na jehož základě se zjišťovalo, zda mají vybrané poskytované nadstandardní aktivity vliv na budování kultury mateřské školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.