|
Lidové tradice ve výtvarných činnostech v předškolní třídě mateřské školy
BALDOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce jsou lidové tradice ve výtvarných činnostech v předškolní třídě mateřské školy. Cílem práce bylo vytvoření souboru výtvarných činností pro posílení významu lidových tradic v životě mateřské školy. Teoretická část obsahuje kapitoly vztahující se k dítěti předškolního věku, lidovým tradicím a výtvarným činnostem v rámci RVP PV, dále kapitoly o historii, významu lidových tradic s možností jejich využití ve výtvarných činnostech v mateřské škole. Pozornost je věnována i výtvarným činnostem a výtvarným technikám vhodným v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou vypracovány náměty pro výtvarné činnosti související s lidovými zvyky a tradicemi a popis jejich realizace s předškolními dětmi s následným hodnocením. Odpovědi na výzkumné otázky jsou formulovány na základě zúčastněného pozorování a skupinového rozhovoru. Průběh činností byl zaznamenáván videonahrávkou.
|
|
Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky
Mlynářová, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tématem bakalářské práce je Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obdobím předškolního věku a jeho charakteristikou. Dále jsou definovány pojmy školní připravenost, školní zralost, zápis do prvního ročníku mateřské školy, odklad školní docházky a jeho důvody. Je popsána a analyzována pedagogická diagnostika, její metody a možnosti podpory dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkumné šetření, které mapuje možné způsoby pedagogické diagnostiky k ověření předpokladů dítěte před zahájením povinné školní docházky. Součástí práce jsou tři případové studie dětí s odkladem povinné školní docházky, ve kterých jsou zohledněna navrhovaná doporučení pedagogicko-psychologické poradny pro vytvoření plánů pedagogické podpory, které směřují k celkovému rozvoji dítěte.
|
|
Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy
Valtová, Věra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy AUTOR: Věra Valtová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na budování kultury mateřské školy v souvislosti s poskytováním vybraných nadstandardních aktivit v mateřských školách Ústeckého kraje. Úvodní část práce blíže specifikuje mateřskou školu jako prvopočátek institucionálního předškolního vzdělávání. Dále následuje seznámení s kulturou školy, kde je charakterizována i její kvalita, která se přímo promítá do kvality vzdělávání a výchovy. V další kapitole jsou charakterizovány nadstandardní aktivity mateřských škol, které přispívají k volbě rodičů při výběru školy pro své dítě. Pro představu o realizaci a průběhu uskutečňovaných vybraných nadstandardních aktivit je v poslední kapitole vyhodnocené dotazníkové šetření, na jehož základě se zjišťovalo, zda mají vybrané poskytované nadstandardní aktivity vliv na budování kultury mateřské školy.
|
|
Podpora školní připravenosti v posledním ročníku mateřské školy.
Mlynářová, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Tématem bakalářské práce je podpora školní připravenosti v posledním ročníku mateřské školy. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obdobím předškolního věku a jeho charakteristikou. Dále jsou definovány pojmy školní připravenost, školní zralost, zápis do prvního ročníku mateřské školy, odklad školní docházky a jeho důvody. Je popsána a analyzována pedagogická diagnostika, její metody a možnosti podpory dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Praktická část je realizována výzkumným šetřením možných způsobů pedagogické diagnostiky k ověření předpokladů dítěte před zahájením povinné školní docházky. Součástí práce jsou tři případové studie dětí s odkladem povinné školní docházky, ve kterých jsou zohledněna navrhovaná doporučení pedagogicko-psychologické poradny pro vytvoření plánů pedagogické podpory, které směřují k celkovému rozvoji dítěte.
|
|
Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky
Mlynářová, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tématem bakalářské práce je Podpora školní připravenosti u dětí s odkladem školní docházky. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obdobím předškolního věku a jeho charakteristikou. Dále jsou definovány pojmy školní připravenost, školní zralost, zápis do prvního ročníku mateřské školy, odklad školní docházky a jeho důvody. Je popsána a analyzována pedagogická diagnostika, její metody a možnosti podpory dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkumné šetření, které mapuje možné způsoby pedagogické diagnostiky k ověření předpokladů dítěte před zahájením povinné školní docházky. Součástí práce jsou tři případové studie dětí s odkladem povinné školní docházky, ve kterých jsou zohledněna navrhovaná doporučení pedagogicko-psychologické poradny pro vytvoření plánů pedagogické podpory, které směřují k celkovému rozvoji dítěte.
|
| |
|
Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy
Valtová, Věra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Vliv vybraných poskytovaných nadstandardních aktivit na budování kultury mateřské školy AUTOR: Věra Valtová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na budování kultury mateřské školy v souvislosti s poskytováním vybraných nadstandardních aktivit v mateřských školách Ústeckého kraje. Úvodní část práce blíže specifikuje mateřskou školu jako prvopočátek institucionálního předškolního vzdělávání. Dále následuje seznámení s kulturou školy, kde je charakterizována i její kvalita, která se přímo promítá do kvality vzdělávání a výchovy. V další kapitole jsou charakterizovány nadstandardní aktivity mateřských škol, které přispívají k volbě rodičů při výběru školy pro své dítě. Pro představu o realizaci a průběhu uskutečňovaných vybraných nadstandardních aktivit je v poslední kapitole vyhodnocené dotazníkové šetření, na jehož základě se zjišťovalo, zda mají vybrané poskytované nadstandardní aktivity vliv na budování kultury mateřské školy.
|